EMAIL: [email protected]
Styczniowy sprawozdanie z prac Rady Nadzorczej
« dnia: Luty 22, 2018, 11:26:03 pm »
Jeśli ktoś tego jeszcze nie wie śpieszę wyjaśnić, że w styczniu rozpoczął się dla nas rok wyborczy. I nie mam na myśli wyborów samorządowych, ale nasze własne, spółdzielcze wybory do Rady Nadzorczej. Z tego powodu członkowie Rady Nadzorczej przypomnieli sobie o nas, szeregowych członkach spółdzielni i po dwóch latach przerwy przygotowali kolejne sprawozdanie ze swojej pracy (poprzednie opublikowano na stronie Spółdzielni 28 stycznia 2016).

Czym zatem zajmowała się Rada Nadzorcza w styczniu 2018?

Rozstrzygnęła konkursu na wiceprezesa. Ile było pracy przy ustawianiu tego konkursu, pisaliśmy tutaj.

Wyraziła zgodę na zamianę działki Spółdzielni przy ulicy Wigury na działkę pod Piotrkowska 204/210. Trzy lata zajęło Zarządowi zajęcie się tą sprawą, ale podobno blokował to Syndyk.

Zauważyła, że użytkownicy pomieszczeń gospodarczych płacą mocno zaniżoną stawkę na fundusz remontowy (50 gr za metr)  i ją wyrównała. Brawo! Lepiej późno niż wcale, ale rodzi się pytanie, ile przez 3 lata straciliśmy pieniędzy przez to niedopatrzeniu Rady, Zarządu i Działu Księgowości?

Wyksięgowano z bilansu Spółdzielni przeterminowane należności. Jest to jak najbardziej słuszne. Po co zakłamywać bilans, skoro nie ma szans na odzyskanie tych pieniędzy. Trzeba jednak zauważyć, że wierzytelności sprzed ogłoszeniem upadłości przeterminowały się po 3 latach, a więc gdzieś w połowie 2017. Czemu wyksięgowuje się je dopiero po zmianie rodzaju upadłości i uprawomocnieniu się układu? Chyba nie po to, aby móc przedstawić wierzycielom i sądowi zawyżony bilans, prawda?

Uchwalono Regulamin Zarządu Spółdzielni. Można go znaleźć tutaj. Decyzję uważam za bardzo dobrą. Popieram każdą nawet najsłabszą forma ograniczenia wszechwładzy Zarządu. Ponownie jednak decyzja ta zapada niesamowicie późno. Czemu dopiero po blisko 3 latach pojawiła się potrzeba uregulowania pracy Zarządu formalnym Regulaminem i na jakich zasadach działał on do tej pory?

Na koniec, znając już w pewnym stopniu zakres prac Rady Nadzorczej w styczniu 2017 i mając na uwadze zbliżające się wybory, trzeba sobie zadać bardzo ważne pytanie: czy chcemy przez kolejne 3 lata Rady Nadzorczej, która za rozwiązywanie problemów Spółdzielni i rzetelne informowanie mieszkańców bierze się dopiero przed wyborami?
« Ostatnia zmiana: Luty 22, 2018, 11:27:42 pm wysłana przez Borowiecki »